wtorek, 14 października 2014

Jedyna The One

Dzisiaj mam wolne od szkoły. Mała odskocznia od codziennej rutyny. Od wczoraj pada, więc po przyjściu ze szkoły od razu zakopałam się pod kocem i zaczęłam czytać 'Jedyną'. Wszystkie 334 strony przeczytałam w niecałe 5 godzin. Tak mnie ona wciągnęła, że nie zdążyłam się nią nawet nacieszyć! 
Na początku znowu wita nas wspaniała okładka. Wszystkie książki z tej serii mają cudną stronę tytułową! Jednak takiej mieszanki odczuć jak w 'Jedynej', chyba nie przeżyłam w żadnej książce...
Huśtawka nastroju to mało powiedziane. Złość (głownie na Amerikę i jej niezdecydowanie oraz na Elise), zdumienie (na skutek zachowania Celeste), radość (kiedy Maxon i Amerika się dogadywali), nienawiść (do króla!), poirytowanie (na Maxona, kiedy spotykał się z Kriss), wściekłość (na Kotę, ktorego szczerze nie cierpię!), trwogę (kiedy Maxon odrzucił Amerikę, oraz kiedy Południowcy napadli na pałac). Książka doprowadziła mnie też do płaczu, głównie za sprawą listu od ojca Ameriki do niej. Jedna książka, tysiąc uczuć. Minusem jest to, że...za szybko się ją czyta! Kiedy już się zacznie to nie można przestać, kartki lecą jak piasek przez palce i w końcu natrafiamy na grubsze ziarno- okładkę. Wydaje mi się, że ta seria ma za zadanie pokazać nam, żebyśmy nie oceniali ludzi po pozorach. Co Amerika sądziła na początku o Maxonie? A co inne rywalki sądziły o samej Mer? Co książka chce nam w ten sposób przesłać? Na to pytanie zachęcam do odpowiedzenia samemu sobie oraz z chęcią poznam Wasze opinie na temat tej książki, która dla mnie jest po prostu cudownością!

Today I've free day (no school!). Weather is very bad. Rain and cold. When I came back from school yesterday I've just digged a hole and I've started to read 'The One'. 5 hours later I finished this book. I can describe this book in two sentences. One book. Thousand feelings. It's unbelievable! When I read this I felt anger (basically on America's indecision and Elise's beahvior), amazement (on Celeste's behavior), joy (when Maxon and America get on well), hatred (to king!), rage (I really hate Kota!). This book made me cry, when I read letter from America's dad to her. I think that this book has mission to teach us,that  don't judge people by appearance. What do you think about it? I really want to know your opinnion about this book, because it's wonderful book to me!  

Ta książka bierze udział w wyzwaniu 
Okładkowa Love

http://recenzjeami.blogspot.com/2014/10/okadkowe-love.html

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz